Det er mange misforståelse og feiloppfatninger rundt markedsføring på internett. Det viktigste for å lykkes, er å ha et produkt som føles mer verd for kunden, enn prisen du tar betalt. Selv om vi mener markedsføring er det aller viktigste for en bedrifts vekst og helse, er det ikke til å stikke under en stol at mange har dårlige produkter. Det er kunden som bestemmer hva som er bra, og hva som burde forsvinne. I markedsføring snakker man om at kundene stemmer med lommeboken. Dette er noe vi ser gang på gang i Norge. Bedrifter med tilsynelatende "alt på stell" klarer knapt å betale husleien til kontoret, fordi kundene opplever produktet som ubrukelig. Før måtte man bruke månedsvis, kanskje år for å finne ut om produktet var en suksess eller ikke. Fordelen med markedsføring på internett er at man kan se resultater i løpet av dager (noen ganger timer). Det betyr at man ikke lenger trenger å bruke månedsvis med markedsundersøkelser, tunge logo-design prosesser, lage visittkort, eller gjøre andre tidskrevende oppgaver. Vi kan i dag gå direkte til kunden og stille spørsmålet "vil du betale penger for dette produktet?". Det er fordelen med markedsføring på internett, og grunnen til at vi mener det nesten alltid bør være første steg og prioritet for både nye, og etablerte bedrifter. Fiks markedsføringen, så fikser du mye annet samtidig.